There was an error in this gadget

Saturday, 30 April 2011

hiGHway

Skrg sdg b'ada di lebuh raya utara seltn. Menuju ke Melaka. Ke rumah kakak. Keadaan cuaca tak menentu. Ada tmpt hujn,ada x. Jln p0n byk kndraan. Jln menuju ke sltn nmpk lbh byk. Biase la cuti 3 hr bg y xkeje arini. Yg keje cti 2 hr je la ye.
B'5 dlm sbuah kreta viva. Mula2 dgr mcm xmuat kn. Tp ok je. Adk y drve. Kakak die mls. Adk lelaki,xpe la kn. Nk wat fmly gatherg ktenye. Huhu..i like..
Sok akn g bjaln2. Xtaw ke mane. Nk lelp jap la..ngntok plak. Yela, td sempt g dating. Hehe.. Padahal g by0 utang. K..daaa

Thursday, 28 April 2011

ccTV? oh TIDAK!!!!

sudah jadi kes berat ni. Opiz nk pasg cctv? BIG BOS dah msuk & tgk2 tmpat nk letk cctv. Abis la mcm ni. Semua opiz die nk pasg. Byk betol duet die..Tp gaji xnaik2. Ni yg b'tmbh hangin 1 badan ni... Nmpknye dah xbole nk ngulor2..n b'tenet2 g..kne lbh b'wspada.. So kne tukar ckit posisi pc aku ni. Nk kasi adjust kasi xnmpk kt cctv 2..hahaha..Giler jahat..

Kt HR opiz pon nk pasg gak.. Tmpat b'gosip 2..Alamat tepu la aku kt opiz yg rate2nye bz ngn keje diorang...

Kt opiz CS pon pasg gak...semua tmpat la die pasg..haiyaa! manyak sush la ini mcm..Mcm duduk dlm pnjra.. Semua nk tgk nk pntau.. huh! wat sakit ati je...Cmni nk cri keje len la..xaman lg nk dok cni...

Pape pon blom ade rezki kt mne2..Kne la keje kt cni dlu.. Harpo2 xde pape prob lps psg cctv t'sebut..

Monday, 4 April 2011

7 AYAT CINTA

Hari ni nk share something yg dpt dpd kwn lame... jika dibaca & difahami.. amat b'makne. senang utk d lakukan setiap hari tnpa perlu mengeluarkan belnje yg besar @ tenaga.. tapi kita sbg manusia selalu alpa & leka dgn dunia. jadi RENUNG-RENUNGKAN & SELAMAT BERAMAL...


Sabda Rasulullah SAW:
"barangsiapa yang hafal dan mengamalkan tujuh kalimah ini akan dimuliakan oleh Allah dan malaikat dan akan diampuni dosa-dosanya walau sebanyak buih di lautan.."

1. B ismillahhirrahmanni rrahim: P ada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.

2. A lhamdulliah: P ada tiap-tiap habis melakukan sesuatu.

3. A stagfirrullah: J ika tersilap mengatakan sesuatu yang buruk.

4. I nsyaallah: J ika ingin muelakukan sesuatu pada masa akan datang.

5. L ahaulawalaquatailla hbillah: B ila tidak dapat melakukan sesuatu yang agak berat atau melihat sesuatu yang buruk.

6. I nnalillah: J ika menghadapi musibah atau melihat kematian.

7. L aailaahaillallah: B acalah sepanjang siang dan malam sebanyak-banyaknya. amalkanlah selalu moga-moga kita tergolong dikalangan orang yang terpilih oleh Allah.